Testu honetan zehar Juan
Cristobal Cobo Romanik Informazio-teknologiei buruz definizio bat proposatzen
du, analisirako metodologia eta konpententzia digitalei buruzko proposamen
kontzeptual bat ere. Erakunde internazional eta hezkuntza erakunde ezberdinek
IKT-i buruz zer ulertzen duten jasotzen du.
Informazioaren eta
Komunikazioaren Teknologiak (IKT) ekonomia, gizartea eta kultur bizitza erabat
aldatzen ari direla pentsatzen dut: informazioa prozesatzeko, biltzeko eta
transmititzeko ahalmen handia dutelako eta informazioa tratatzeko eta zabaltzeko
era berriak eskaintzen dituztelako.
"Industria digitala" esan
diezaiokeguna funtsean duela 30 urte sortu zen, lehen transistorea sortu zenean,
hain zuzen ere. Hala eta guztiz ere, horren egoera une honetan dago gutxien
zehaztua. Horrela, duela urte gutxi, zehazki 1990. urtearen hasieran, industria
digitala merkatu eta teknologi ikuspegitik bi azpimultzo homogeneotan eta
trinkotan bana zitekeen arren, gaur egun, autore eta aditu askok berez ez dela
industria bakar eta independientea esaten digute, baizik eta, aldi berean,
"teknologikoki elkartu eta banatu" egiten diren jardueren bilduma
dela.
Ikus daitekeenez eta hamarkada
honen azkenaldiko enpresen zurgapen eta bategite mugimendu ugariek adierazten
digutenez, ikus-entzunezko sektorearen, informatikaren eta telekomunikazioen
teknologi eremua eta horiekin loturiko merkatua erabat ari direla aldatzen
pentsatzen dut. Izan ere, egoera "desegituratu" bateranzko joera agertzen
baitute, eta egoera horretan, aipaturiko teknologien arteko konbergentzia
nagusitzen da "multimedia" kontzeptuaren inguruan.
Multimedia Teknologia, testuak,
irudiak eta soinuak erabiltzen dituen komunikazio-teknika da eta baita horien
interaktibitate lokal edo urruna ere.
Multimedia nahiko helduta dauden
hiru teknika batera erabilita lortzen da: telekomunikazioa, ikusentzunezkoa eta
informatika. Denbora luzean zehar, hiru teknika horiek erabat autonomoak izan
dira.
Telekomunikazioak, geroz eta
korapilatsuagoak diren sareen bidez informazioa garraiatzen du herritarrrek edo
adituek erabiltzeko; telefoniaren kasuan informazioa mundu osoan zehar banatzen
dela uste dut, bere funtziorik nagusienak informazioa emititzea, transmititzea,
komunikatzea eta jasotzea delarik.
Ikus-entzunezkoen teknologiak
informazioa sortzen du; teknologia hau hasiera batean zinearen inguruan sortu
zen eta, beraz, zinearen eragin handia du. Ikus-entzunezkoen merkatua publiko
handiaren fantasian eta dibertsioan espezializatuta dago. Bere eginkizunik
nagusienak produkzioa, banaketa, argitalpena eta erreprodukzioa dira. Masen
bitartekoa da. Informatikak informazioa tratatzen du eta hasiera batean mundu
profesionaleko aplikazioetan espezializatu zen; bere lehen aplikazioak gestio,
zientzia eta industriaren ingurukoak ziren. Geroago, informatikak anitz arlo
bereganatu ditu: irakaskuntza, medikuntza, garraioa, argitalpena eta abar. Esan
daiteke, publiko handiari informatika 90. urteaz geroztik interesatzen zaiola.
IRAKASLEEI “ESKOLA 2.0” PROGRAMARI BURUZ EGINDAKO INKESTA
Irakasleak zerikusi handia dute gai honetan, gaur egun teknologi berriak eskoletan abiadura handiz sartzen ari dira baina zer pentsatzen dute egungo irakasleak teknologia berri hauei buruz? Hori da oraingoan aztertuko duguna, horretarako "La Laguna" Unibertsitateko Manuel Area Moreirak egindako inkesta bat erabiliko dugu.
Irakasleek zenbait ideia aipatzen dituzte gai honen inguruan (TIC eta Eskola 2.0 programaren inguruan) Erkidegoko Mailan eta baita etapa ezberdinen mailan ere.
Lehen Hezkuntzako irakasleak Eskola 2.0rekiko balorazio hobeagoak dituzte DBHko irakasleak konparatuz.
Eskolako geletan teknologia asko dago, hala ere, gutxi dagoelaren ideia dago, teknologi berri gehiago nahi izaten da. Teknologi berriak aurrerapenekin lotzen dira, hala ere, ideia hau zalantzan dago eta teknologi berriak nola erabiltzen diren ikusi behar da.
Irakasleek beraz, uste dute IKTek ikasleengan eragin potitiboa ekarriko diola.
Nahiz eta teknologi berrien presentzia handia izan eskolan, gaur egun oraindik testu liburua eta arbela tradizionala dira erabilienak.
Ikastegiaren IKT koordinatzailearen irudia garrantzitsua dela pentsatzen da eta Eskola 2.0ren helburu eta ezaugarriei buruz informazio gehiago behar dela esaten dute.
No hay comentarios:
Publicar un comentario