sábado, 19 de mayo de 2012

Informazio-teknologien kontzeptua eta "eskola2.0" inkesta

KIT definizioen gaineko benchmarking ezagutzaren gizartean


Testu honetan zehar Juan Cristobal Cobo Romanik Informazio-teknologiei buruz definizio bat proposatzen du, analisirako metodologia eta konpententzia digitalei buruzko proposamen kontzeptual bat ere. Erakunde internazional eta hezkuntza erakunde ezberdinek IKT-i buruz zer ulertzen duten jasotzen du.


Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiak (IKT) ekonomia, gizartea eta kultur bizitza erabat aldatzen ari direla pentsatzen dut: informazioa prozesatzeko, biltzeko eta transmititzeko ahalmen handia dutelako eta informazioa tratatzeko eta zabaltzeko era berriak eskaintzen dituztelako.


"Industria digitala" esan diezaiokeguna funtsean duela 30 urte sortu zen, lehen transistorea sortu zenean, hain zuzen ere. Hala eta guztiz ere, horren egoera une honetan dago gutxien zehaztua. Horrela, duela urte gutxi, zehazki 1990. urtearen hasieran, industria digitala merkatu eta teknologi ikuspegitik bi azpimultzo homogeneotan eta trinkotan bana zitekeen arren, gaur egun, autore eta aditu askok berez ez dela industria bakar eta independientea esaten digute, baizik eta, aldi berean, "teknologikoki elkartu eta banatu" egiten diren jardueren bilduma dela.


Ikus daitekeenez eta hamarkada honen azkenaldiko enpresen zurgapen eta bategite mugimendu ugariek adierazten digutenez, ikus-entzunezko sektorearen, informatikaren eta telekomunikazioen teknologi eremua eta horiekin loturiko merkatua erabat ari direla aldatzen pentsatzen dut. Izan ere, egoera "desegituratu" bateranzko joera agertzen baitute, eta egoera horretan, aipaturiko teknologien arteko konbergentzia nagusitzen da "multimedia" kontzeptuaren inguruan.


Multimedia Teknologia, testuak, irudiak eta soinuak erabiltzen dituen komunikazio-teknika da eta baita horien interaktibitate lokal edo urruna ere.


Multimedia nahiko helduta dauden hiru teknika batera erabilita lortzen da: telekomunikazioa, ikusentzunezkoa eta informatika. Denbora luzean zehar, hiru teknika horiek erabat autonomoak izan dira.


Telekomunikazioak, geroz eta korapilatsuagoak diren sareen bidez informazioa garraiatzen du herritarrrek edo adituek erabiltzeko; telefoniaren kasuan informazioa mundu osoan zehar banatzen dela uste dut, bere funtziorik nagusienak informazioa emititzea, transmititzea, komunikatzea eta jasotzea delarik.


Ikus-entzunezkoen teknologiak informazioa sortzen du; teknologia hau hasiera batean zinearen inguruan sortu zen eta, beraz, zinearen eragin handia du. Ikus-entzunezkoen merkatua publiko handiaren fantasian eta dibertsioan espezializatuta dago. Bere eginkizunik nagusienak produkzioa, banaketa, argitalpena eta erreprodukzioa dira. Masen bitartekoa da. Informatikak informazioa tratatzen du eta hasiera batean mundu profesionaleko aplikazioetan espezializatu zen; bere lehen aplikazioak gestio, zientzia eta industriaren ingurukoak ziren. Geroago, informatikak anitz arlo bereganatu ditu: irakaskuntza, medikuntza, garraioa, argitalpena eta abar. Esan daiteke, publiko handiari informatika 90. urteaz geroztik interesatzen zaiola.


Multimediaren prozesua oro har, beheko aldeko irudian adierazten da, sortzen denetik kontsumitzen den arte. Zirkulu bakoitzak aldi bat adierazten du eta gezi bakoitzak informazio-jario bat norabide bakarrekoa eta bikoa dena. Kateko aldi bakoitzean lanbide, teknika edo arau, merkatu eta agente jakin batzuk daude.



IRAKASLEEI “ESKOLA 2.0” PROGRAMARI BURUZ EGINDAKO INKESTA
Irakasleak zerikusi handia dute gai honetan, gaur egun teknologi berriak eskoletan abiadura handiz sartzen ari dira baina zer pentsatzen dute egungo irakasleak teknologia berri hauei buruz? Hori da oraingoan aztertuko duguna, horretarako "La Laguna" Unibertsitateko Manuel Area Moreirak egindako inkesta bat erabiliko dugu.
Irakasleek zenbait ideia aipatzen dituzte gai honen inguruan (TIC eta Eskola 2.0 programaren inguruan) Erkidegoko Mailan eta baita etapa ezberdinen mailan ere.
Lehen Hezkuntzako irakasleak Eskola 2.0rekiko balorazio hobeagoak dituzte DBHko irakasleak konparatuz.
Eskolako geletan teknologia asko dago, hala ere, gutxi dagoelaren ideia dago, teknologi berri gehiago nahi izaten da. Teknologi berriak aurrerapenekin lotzen dira, hala ere, ideia hau zalantzan dago eta teknologi berriak nola erabiltzen diren ikusi behar da.
Irakasleek beraz, uste dute IKTek ikasleengan eragin potitiboa ekarriko diola.
Nahiz eta teknologi berrien presentzia handia izan eskolan, gaur egun oraindik testu liburua eta arbela tradizionala dira erabilienak.
Ikastegiaren IKT koordinatzailearen irudia garrantzitsua dela pentsatzen da eta Eskola 2.0ren helburu eta ezaugarriei buruz informazio gehiago behar dela esaten dute.
http://www.slideshare.net/manarea/encuesta-prof-escuela202011?ref=http://tekberriak.wordpress.com/page/2/

No hay comentarios:

Publicar un comentario