STRATCHAREN ERABILPENA
ESKOLAN
Bustillo hitzaldi bat ematen egon zen Gasteizko magisteritza
eskolan orain bi aste, bertan, stracharen bidez aplikazio deigarri bat erakusten
egon zen. Niretzat orain arte ezezaguna zen programa hau.
Scratcha bai ikasle eta baita irakasleek erabili dezaketen programa da.
Programa honek ikasleek teknologia berrien gaitasuna lantzeaz aparte, beste gai
desberdin batzuk lantzeko ere balio du, adibidez, mapak, matematikak, musika
etab.
Eta hau guztiaz aparte programak berak eskaintzen ez dituen irudi eta
objetuak gehitzen jakin beharko dugu, gure programa aberatsagoa egiteko.
Programa hau lagungarria izan daiteke klaseko metodologian, haurren
interesa erraz erakar dezakeelako eta honi esker ikasgaiak lantzeko beste modu
ikasleentzako interesgarriagoa bat izan daiteke, baina honek arazo bat dauka
eta da, ezin dela kurtsoa osoa Scratcharen inguruan kokatu , eta horregatik
interesgarria izan daiteke bakarrik gauza konkretu batzuk azaltzeko erabiltzea.
Gaitasun digitala ez
da sarean nabigatzea, komunikatzea eta besteekin interkonektatuta egotea; teknologien
berrien bitartez diseinatzea, nahastea eta garatzea baizik.
Ikasle eta irakasleengan pentsamendu sortzailea garatzen da.
Gaur egun, eskoletan hainbat material
didaktiko digital sortzeko tresna ugari daude. Honek, materialak ikasleen
premietara egokitzea ahalbideratzen du.
Tresna hau erabiltzeak aukera zabalagoak ematen ditu: scratch-ekin, ariketa
interaktibo erraz bat edota konplexutasun handia izan dezakeen, on-line rol
joko bat sor daiteke. Honek ez du esan nahi teknikoki ezagutza handiegirik
behar denik baizik eta tresnaren erabilera logikoa ezagutzea.
Beraz lehen aipatu dudan moduan, eta nik eskolan matematiketarako erabiliko nuke.Oso
tresna egokia dela esan daiteke haurrekin programazioa eta logika matematikoa
lantzen hasteko, eta beharrezkoa dena IKTak guztiz menperatzeko. Strachak matematika aztertzeko, ulertzeko erreztasuna ematen digu grafiko, testu, marrazki, argazki, mugimenduaren bidez. Aldi berean, tresna interaktiboa izatean haurrentzako motibagarria dela uste dut. Hainbat ariketa desberdin egin daitezke: piezak kriterio ezberdinen arabera sailkatu, konparaziozko jokuak egin, eraldakuntzak egin, joku logikoak, joku libreak, asmakuntzen jokuak...eta guzti hau matematikari aplikatuta.
Hementxe stracharen adibide bat daukagu:
No hay comentarios:
Publicar un comentario