Roberto Carneiro-k testu honetan
esaten duen bezala, gure komunikatzeko, entretenitzeko, negoziatzeko,
gobernatzeko...e.a. erak aldatuz joan dira. Horretan IKTak eragina izaten dute,
are gehiago askotan aldaketa horien "errudunak" dira.
Aldi berean, testuan hiru
paradigmei buruz hitz egiten da: Lehenengo paradigma, "Hezkuntza zerbitzu gisa"
da. Honetan, esaten du hezkuntza pertsonan eta bere komunitatearekin duen
erlazioan zentratu behar dela. Hezkuntzan pertsona nolakoa den, ze interes eta
abilezia dituen..hausnartu eta beti kontuan izan beharko genituzke, horrela
hezkuntza eraginkorra lortuko genuke. Baina, hori egitea nahiko zaila da. Izan
ere, gaur egungo ikastoletan klase bakoitzeko 25 ume egoten dira, gutxi
gorabehera, eta irakasle bakarra. Beraz, nik uste dut arreta pertsonalizatua
egitea...nahiko zaila egiten da.
Testuan esaten denez eta nik
ere horrela pentsatzen dut eskola ez da fabrika
bat izan behar, alde batetik pertsonekin lan egiten dugulako, eta bestetik,
pertsona bakoitzak bere gauzak dituelako. Gainera, guztiok ez dugu berdin
ikasten, metodologia eta motibazio ezberdinak behar izaten ditugu, ez dugu
guztiok gauzak berdin ulertzen edota ikusten, baina, teoria oso polita da,
praktikan ume bakoitzari behar den arreta ematea oso zaila edo ezinezkoa den
moduan.
Bigarren paradigma, "ikasten
duten eskolak" da. Hemen, Roberto Caneirok esaten du izaten ikasi, ezagutzen
ikasi eta elkarrekin bizi izaten ikasi behar dugula. Hau guztia eginez eta
ekinez ikasiko dugu. Eskolak hau guztia bultzatu behar duela uste dut, baina,
eskolatik kanpo ere landu behar diren gauzak direla.
Azkenik, hirugarren paradigma "ikaskuntza prozesuen eraikuntza" daukagu. Mundua ezagutzeko, gauzak, edukiak..edozer ezagutzeko interakzioa behar dugu. Hots, gauzak ez dira ikasten edota ulertzen bakarrik ikusten badugu, ez, esperimentatu eta praktikatu behar dugu gauzak eta edukiak ondo barneratu ahal izateko, beraz, eskoletan ideia hau aurrera eraman behar da naitanahiez. Horrela egiten bada, ikusle pasiboak izanda..gure ikasleek ez dute ezer ulertuko, ezer barneratuko eta ez dira pertsona, ikasle eta gizaki bezala garatuko.
No hay comentarios:
Publicar un comentario