DIVANEOS EN
EDUCACION bideoaren gaineko hausnarketa (pentsamendu
kritikoa)
Boluntade arazo bat da, eskola aldatu nahi izatea edo ez. Hezkuntza eredu diferentea. Teknologi berriak nolanahi jarri beharrean, sistema aldatu behar da, sistema berak, teknologiak aldatzen ditu. Gaur egun aintzinean egiten zen berdina egiten da, “pizarrilloarekin” egiten zen gauza bera. Ez gaude inbertitzen ari, gastatzen baizik. Ez dut topatzen eskola aldatzen ari garen aldeko diskurtsoa. Benetan eskola aldatu nahi dugu? Egun egiten dena, teknologiak eskolan sartu eta teknologiak eskola aldatuko duela pentsatzea da.
Errealitatea bestelakoa da, ez daukagu irakaslerik teknologi berrietan prestatutak, ezta TIC gelak ere. Adibide moduan, Manuel Rivesek plastilina erabiltzen du bere haurrekin jarduteko. Zer izan behar du TIC irakasle batek? lehenik eta behin autokritikoa izan behar du: zer egiten dut, nondik nator, nora noa, nora eraman nahi ditut irakasleak…halako galderak eginez.
Ikasleak informazio hartzaile
hutsak ez izatea behar da, kreatiboak izatea, hain zuzen. Ez dago errezetarik,
ezta ikasle, adin berezirik. Irakasle moduan ez duzu tip mota batekin lan
egiten, ikasle guztiak desberdinak dira. Arriskatu behar dugu, arrisku
kulturaren falta daukagu, baina saiatu behar gara, irakaslea ez da TIC bat izan
behar, irakasle bat baizik. Baliteke, gure helburua plastilinazko panpin
batzuekin lortzea. Era berean, testu liburua errekurtso ona da ondo erabili
ezkero, baina, ez da 25 liburu behar gela batentzako, hau ez da bidea, batez
ere, gauza bera modu digitalean ematen badigute. Ikaslegoari erakutsi behar zaio
talde lana egiten, lan kooperatiboa, hain zuzen ere. Ezin da izan testu liburua
erabiltzen den material bakarra izatea. Bestetik zenbait ikasgai ordu gutxi
lantzen dira, beste batzuen artean musika adibidez.
Manuel Rivesen ustez
mugikortasuna etorkizuna da, munduko zenbait herrialdeetan haurrak testuinguru
formalean liburuak etzanda irakurtzen dituzte, hemen ezinezkoa izango litzateke.
Honekin esan nahi dena da ikasteak ez daukala mugarik.
Ezin diogu ikaslegoari arrisku kultura izatera erakutsi, irakasleagoak ez duenean. Kreatibitatea behetik landu behar da, ez da hogeitabi urterekin egin behar, umetan kritikotasuna, adierazkortasuna…bultzatu behar da.
No hay comentarios:
Publicar un comentario